fredag 12 september 2008

Bizarr intervju!

När började du måla & varför?
-92 började jag måla i gbg och det var ett sätt att synas. Graffen va en bisak & ballt, det va inte för konstens skull!!! -94 i karlstad med Edler som det va på riktigt...

Vem insperera dej?
Dudez,End,Brave,Dwane,Pike,Cascade &hela hiphop kulturen..

Du har bott stora delar i ditt liv i gbg, hur har det påverkat dig?
Det va många målare där & många ytor att fylla. Sen så va hiphop scenen fet där!

Vad tycker du om sthlm jämfört med resten av Sverige?
Dom har många bra målare där, men det finns också mycket skit där och dom tar för mycket plats!!

Din stil är ju klassisk gbg varför?
Jag valde den pga att jag bodde där och gilla den!

Innan Wch va du med i annat crew, vilka då?
TDK=the kriminal dudes SAN=?? WAS=war against society

Du kom på WCH i gbg & varför just WCH?
Det var något som fattades, en tomhet som skulle fyllas. Delade lägenhet -96 på Helgonakyrkan me Whe. Det handlar om det de är och står för!! Det är som Robin hood du vet!

Vad gör du nu för tiden och varför hör du aldrig av dig?
Jag hjälper Whe med skisser & planerar för framtiden. Allvarligt jag har skaffat familj och bor i grannlandet och är en WCH i verkligheten nu!!

Vi har inte sett saker från dig på ett tag nu, har du lagt burkarna på hyllan?
Löjligt, kommer aldrig att lägga burkarna på hyllan!! Jag målar mindre än tidigare men göttisen går aldrig ur! Graffitin har vart,är & kommer vara en stor del av mitt liv å Wch rocks forever!!

Wch har hållt på ett tag nu, berätta lite om resan och dess utveckling?
I början va det Whe & jag som körde wch och målade i gbg, Berlin,Köpenhamn etc etc...Sen så har andra målare blivit me- Kips,Nijo,Funk och nu senast Cms som garanterat kommer styra oss på bombing fronten!!! Det feta är nu att det finns så många olika stilar med i gänget..

Vilka namn har du dragit i tillägg till Bizarr?
Ceck, Dare, Nema, Wasan, Nilez..

Vad är det för skillnad på scenen förr & nu i stan?
Förr när jag bodde i stan va det färre målare men mer olagligt. Det verkar som den lagliga väggen har gjort att folk målar mindre olagligt!! All respekt till alla gamla rävar som kör olagligt. Speciellt min broder Whe och både Shet, Dolie som fortfarande rockar!!

Vad är det med graff som attraherar dig?
Har alltid vart med i hiphopsvängen och graffen är en av dom 4 elementen. Det feta med graff är att synas & få bygga crew ihop med polare. Det är så enkelt som att och stå framför en vägg är bland det bästa som finns!!!


NÅGRA SISTA ORD....

Respekt till: WHE (wch rockar fett broder), Cute (gbg), Kips, Funk, Cms, Edler, Shet, madd, Doolie & alla andra som brinner för konsten!!! You ain´t seen nothing yet! / Biz-wch interjuv gjord agusti -08 av: Whe