fredag 16 november 2007

HIM intervju!

Det har blivit dags för ännu en intervju!
Denna gång är det en gammal räv som synts till mycket på rud under 90-talet bakom tagen HIM! Enjoy!

När började du måla och varför?
Tror det var runt 93 som jag och en polare drog i gång med det hela, det bombades friskt över rud för att sen bli mer kreativt och man gjorde något som skulle likna en målning.
Dom flesta som börjar måla har en förebild som de ser upp till och vill efterlikna, hade du några sånna i Karlstad som du såg upp till?
Crise som jag hängde på i början var helt klart en inspiration. Sen så gjorde Dolie en hel del som man fastnade för.

Vilka crews har du varit med i och vilka andra har varit med?
Jag hängde aldrig riktigt med på den grejen, gillade att köra solo.

Vilken målning har du varit mest stolt över och varför?
Första färgmålningen jag gjort. Jag körde en på wasabyggnaden i Filipstad mitt på dagen gömd mellan några vagnar som stod på rälsen där. Man brydde sig inte riktigt lika mycket på den tiden. Kommer det någon, ja än sen då.

Vilken målning har du dåliga minnen ifrån, med tanke på knas och liknande?
Kristinehamn tror jag det var. Jag, Shet, Peli från norge och Ries, FYFAN vilken jävla idiot pelikanfan var haha...Riktigt dåligt tillfälle att vara norrman.

Du målade mycket under 90-talet och fram till 2000, sen låg du lågt ett tag, för 1 eller 2 år sen såg vi nån målning av dig här och där, vad hände egentligen efter millenieskiftet?
Jag tappade inspirationen.
Vilka skillnader ser du på graffitin då du började måla och på hur graffitin är idag?
Bryr mig inte om skillnaderna, jag kollar mer på vad som hänt. Så som stilarna har utvecklats är riktigt schysst. Det finns riktigt störda grejer.

Vad tycker du om Karlstads graffitiscen idag?
Tycker det finns riktigt grymma personer som slänger upp coola prylar hela tiden. Dock så har jag inte haft så mycket koll på händelserna i Karlstad. Men det jag har sett på senaste tiden är klockrent.

Vi har även sett några av dina tågmålningar, något roligt tågminne du vill dela med dig?
Har ett roligt minne från när jag, Ries, Shet och Whe målade tåg en sommar. På vägen hem så får jag syn på en spindel i framrutan och börjar jiddra med den så vi håller på att braka in i tingshuset här i stan. Det slutade med några blekna ansikten i baksätet.

Hur ser framtiden ut för dig? Kommer du alltid hålla på med graffiti eller växer man ur det?

Kreativiteten försvinner aldrig, men man prioriterar andra saker mer än att gå ut sent mitt i vintern och komma hem med kallbrand och en frostig målning. Jag kommer nog inte ge mig helt, utan slänga upp något då och då framöver bara.

Om du fick göra en målning exakt vart du ville i hela Karlstad, vart skulle det bli?
Skulle nog köra en hel vägg uppe på nöjesfabriken vid rälsen och göra något schysstare än den jag drog upp där 96-97.